Zpět na články

Po třech letech v Consultingu řídím vlastní projekty

Marek hledal po škole pracovní výzvu, která ho posune o velký krok dál. Našel ji v našem Consultingu, konkrétně v týmu IT Advisory. Jeho stávající pozice ho nadchla skvěle fungující kombinací IT a byznysu.

Se svým vzděláním jsem nebyl typickým uchazečem o práci v KPMG. Po absolvování strojírenského oboru na ČVUT a finančního managementu na VŠCHT jsem hledal na trhu práce výzvu, která by mě posunula vpřed. Cíleně jsem pátral po příležitosti ve vodách Big 4. Zaujala mě pozice v Consultingu, v týmu IT Advisory (ITA), a to díky tomu, že kombinovala IT oblast s byznysem. Po kolečku testů, pohovoru a case study jsem nastoupil do KPMG na pozici Business Analyst.

Můžu na sobě pracovat

Na začátku jsem měl obavy, protože šlo o moji první práci na plný úvazek. Nicméně relativně po krátké chvíli se ukázalo, že mé obavy jsou liché. Přístup k nováčkům v KPMG napříč týmy je vřelý a všichni počítají, že se nějaký čas budete zapracovávat. Během vašich prvních projektů jsou vám všichni seniornější kolegové k dispozici a žádná otázka není hloupá, pokud vám pomůže lépe pochopit procesy nebo metodiku.

V KPMG jsem už tři roky. I když to je někdy skutečně jízda, tak práce mě velice baví a posouvá mě vpřed. Nejvíce na práci v KPMG oceňuji flexibilitu, možnost na sobě pracovat, ale i míru osobní odpovědnosti, kterou dostanete. Například, ač si stále připadám jako nováček, řídím už sám svoje projektové týmy. Nicméně život v KPMG není jen o práci. Ačkoliv se KPMG díky své velikosti tváří jako svázaný korporát, panuje tu přátelská atmosféra a často tu máme společenské nebo týmové akce.

Svůj den si řídím sám

Jsem mimopražský, takže oceňuji pružnou pracovní dobu, možnost práce z domova, ale i často podceňovanou výhodnou lokalitu pražské kanceláře na Florenci cca 2 minuty od metra. Jsem ranní ptáče, takže v práci bývám už v sedm. Dává mi to prostor se připravit na schůzky, které míváme od devíti. Pevnou pracovní dobu však nemám – když si potřebuji přispat, není problém dorazit později.

Do kanceláře chodím tři dny v týdnu a dva pracuji z domova. Díky tomu neztrácím příliš času dojížděním, ale zároveň vídám pravidelně kolegy, chodíme na společné obědy i kávu, a to nás drží jako tým pohromadě. Chodíme všichni společně, abychom mohli probrat vše, co se událo a trochu se uvolnili během práce.

Odpoledne bývají plné schůzek, ať již s kolegy nebo s klienty. Ty klientské však plánujeme vždy jen do 16 hodin, pak už mám klid zpracovat všechny potřebné podklady, vytvořit dokumentaci a připravit se na další den. V létě po práci pak vyrážíme s kolegy nachytat ještě trochu sluníčka na blízké restaurační zahrádky.

Pokud tě práce v našem ITA zaujala, určitě nám o sobě neváhej dát vědět nebo se mrkni na volné pozice.

Volné pozice