Jiří Juchelka
Senior Consultant, Management Consulting
Místo umění byznys. Přestože Jirka plánoval kariéru v hudební branži, po vysoké změnil názor a šel takřka opačnou cestou. Proč ho baví práce konzultanta v týmu Business Transformation, popisuje níže.
Do KPMG jsem nastoupil po dokončení magistra na londýnské SOAS univerzitě na konci roku 2019. Consulting a velká čtyřka pro mě v té době byly prakticky neznámé, jelikož jsem se původně viděl v hudebním průmyslu. Nakonec jsem se ale rozhodl navázat na studium, poznat byznys v praxi a dále se vzdělávat. Na KPMG jsem narazil při rešerši nejlepších zaměstnavatelů v ČR. Přihlásil jsem se na pozici Business Analyst do oddělení Management Consulting (MC), konkrétně týmu telekomunikací. Výběrové řízení je v KPMG rychlé, žádné zbytečné natahování. Proto ještě tentýž týden jsem šel na první pohovor, týden na to na druhý pohovor, a už třetí týden jsem nastupoval do kanceláře v pražském Karlíně.
Po dokončení vstupních školení za mnou přišel kolega Filip Sýkora a zeptal se, zda mám v následujícím týdnu nějaké plány. Když jsem řekl, že ne, dostal jsem za úkol rezervovat si jízdenku a hotel v Brně a nastudovat složku plnou materiálů. Pomalu jsem se nestihl rozhlédnout v KPMG budově a už jsem seděl u klienta na projektu. O praxi jsem tak měl postaráno. Pomáhali jsme brněnské technologické firmě s automatizací účetní závěrky. Na projektu jsem byl v roli PMO support, tedy podpora projektové kanceláře (psaní zápisů, kreslení diagramů nebo tvorba procesních karet). Už během prvních týdnů jsem si potvrdil, že vzdělávání bude v KPMG každodenním chlebem, a že jsem na správném místě.
V clusteru Business Transformation (BT) se zabýváme hlavně projekty strategického řízení, transformacemi, řízením organizačních změn nebo procesních a provozních optimalizací. Sektorově se pak člověk může profilovat různě. Já jsem začínal se zaměřením na telekomunikace, což jsem později rozšířil o farmacii, energetiku a odvětví automotive. Pracujeme projektově, a tak se naše zaměření může měnit s každým projektem. Projekty můžou trvat dva měsíce, ale klidně i dva roky. Neznamená to, že se člověk nedostane k jiným aktivitám než projektovým. Já měl při nástupu ambici toho poznat v KPMG co nejvíce, tak jsem se zapojil třeba i do marketingových projektů jako byla práce na telekomunikační studii, tvorba webových stránek nebo jsem se účastnil také různých akcí pro studenty.
V KPMG si nejvíce cením kolektivu. Rozumíme si totiž jak v práci, tak u piva v hospodě. Právě k nám do BT hledáme nového kolegu, který se nebojí výzev, rád se učí, má za sebou alespoň první pracovní zkušenost a zajímají ho strategické projekty. Více o roli i dalších najdeš na tady.
Senior Consultant, Management Consulting